Foreningsudvikling

Gode råd til oprettelse og brug af Facebook-begivenhed

Opret en Facebook-begivenhed i forbindelse med jeres arrangement.

Den er let at dele, og deltagerne kan melde sig til og dermed blive mindet om arrangementet. Med en Facebook-begivenhed får jeres arrangement hurtigt stor synlighed i lokalområdet.

Gode råd til Facebook-begivenheden:

  • Opret Facebook-begivenheden – Hvis du er i tvivl om, hvordan man gør det, kan du få gode råd til hvordan i vores guide
  • Husk at gøre det meget tydeligt under beskrivelsen, hvad arrangementet går ud på, hvor og hvornår det foregår, og at alle er velkomne. Hvis der er krav til udstyr/beklædning, er det også vigtigt at få skrevet her.
  • Vær opmærksom på det billede, der bliver brugt til begivenheden – automatisk er det coverbilledet fra siden, men det er ikke sikkert, at det er det bedste
  • Tryk selv ”deltager eller ”interesseret”, når begivenheden er oprettet – så får du begivenheden ud i dit netværk.
  • Inviter relevante Facebook-relationer, hvis du kender nogen, der kunne være interesseret
  • Inviter de medlemmer fra klubben, der er med til at afvikle arrangementet, og opfordr dem til også at dele i deres netværk
  • Lav et opslag i klubbens Facebookgruppe med link til begivenheden. Fortæl medlemmerne, at det gør en stor forskel for synligheden, hvis de som minimum trykker interesseret.
  • Del begivenheden med et link på forskellige, relevante sider, hvor potentielle deltagere kan se det. Mange byer har fx en Facebookgruppe eller side, hvor mange lokale dermed vil kunne se arrangementet.
  • Lav løbende opslag på begivenheden, der informerer om dagens aktiviteter og dermed minder dem om at deltage. Folk, der har tilmeldt sig begivenheden, eller tilkendegivet, at de er interesseret, får en notifikation, når der kommer nyt i begivenheden
  • Brug også begivenheden til, efter arrangementet, at dele billeder og historier fra dagen, samt opfordr til at komme til fx. Prøvetime

HUSK: Hvis det er et event, hvor man skal købe billet, er det vigtigt at gøre tydeligt opmærksom på det – en ”deltager”-tilbagemelding er ikke lig med et billetkøb.