Ugeprogram - øvelser på stuegulvet

Vi har samlet en række enkle øvelser til dig, som du kan udføre hver dag.

Tilsammen giver øvelserne dig tre ugeprogrammer med en ny øvelse hver dag. Brug dem, hvis du gerne vil give dig selv en lille udfordring - eller hvis bare gerne vil have nem motion i hverdagen. 

Tanken er, at du kan tage en ny øvelese hver dag, men får du smag for det, kan du selv sammensætte øvelserne på kryds og tværs - eller bygge gradvist op med en ekstra øvelse hver dag. Det er op til dig. Alt tæller.

Hvis du er interesseret i endnu flere øvelser, kan du downloade vores ’Træn Selv’ app lige her.

SYV DAGE I STREG #1

MANDAG

MANDAG

Maveøvelser: Lav 3 x 10 stk. Tag en pause på 15 sek. mellem hver runde.

TIRSDAG

TIRSDAG

Armbøjninger: Lav 2 x 12 stk. Tag en pause på 20 sek. mellem hver runde.

ONSDAG

ONSDAG

Diagonale løft: Lav 10 til hver side. Der er ikke indlagt pause i denne øvelse.

TORSDAG

TORSDAG

Englehop: Lav 3 x 30 sek. Tag en pause på 20 sek. mellem hver runde.

FREDAG

FREDAG

Planke: Lav 2 x 30 sek. Tag en pause på 20 sek. mellem hver runde.

LØRDAG

LØRDAG

Sprællemand: Lav 2 x 20 sek. Tag en pause på 10 sek. mellem hver runde.

SØNDAG

SØNDAG

Udstrækning: Lav 15 til hver side. Der er ikke indlagt pause i denne øvelse.

ER DU INTERESSERET I FLERE ØVELSER?

Så kan du finde endnu flere øvelser og træningsprogrammer i Træn Selv-app'en.

> HENT TRÆN SELV APP'EN GRATIS LIGE HER

SYV DAGE I STREG #2

MANDAG

MANDAG

Mavebøjninger: Lav 2 x 12 stk. Tag en pause på 15 sek. mellem hver runde.

TIRSDAG

TIRSDAG

Armbøjninger: Lav 3 x 16 stk. Tag en pause på 15 sek. mellem hver runde.

ONSDAG

ONSDAG

Squats: Lav 2 x 16 stk. Tag en pause på 20 sek. mellem hver runde.

TORSDAG

TORSDAG

Gadedrengehop: Lav 2 x 20 sek. Tag en pause på 10 sek. mellem hver runde.

FREDAG

FREDAG

Sit-ups: Lav 3 x 16 stk. Tag en pause på 30 sek. mellem hver runde.

LØRDAG

LØRDAG

Bækkenøvelser: Lav 2 x 12 stk. Tag en pause på 10 sek. mellem hver runde.

SØNDAG

SØNDAG

Udstræking: Lav 10 stk. i roligt tempo. Der er ikke pause indlagt i denne øvelse.

ER DU INTERESSERET I FLERE ØVELSER?

Så kan du finde endnu flere øvelser og træningsprogrammer i Træn Selv-app'en.

> HENT TRÆN SELV APP'EN GRATIS LIGE HER

SYV DAGE I STREG #3

MANDAG

MANDAG

Skrå mavebøjninger: Lav 2 x 12 stk. Tag en pause på 15 sek. mellem hver runde.

TIRSDAG

TIRSDAG

Armøvelser: Lav 3 x 16 stk. Tag en pause på 30 sek. mellem hver runde.

ONSDAG

ONSDAG

Lunges: Lav 3 x 16 stk. Tag en pause på 30 sek. mellem hver runde.

TORSDAG

TORSDAG

Spark bagud: Lav 2 x 30 sek. Tag en pause på 15 sek. mellem hver runde.

FREDAG

FREDAG

Planke: Lav 2 x 30 sek. Tag en pause på 20 sek. mellem hver runde.

LØRDAG

LØRDAG

Benløft: Lav 2 x 12 stk. Tag en pause på 15 sek. mellem hver runde.

SØNDAG

SØNDAG

Udstrækning af baglår: 30 sek. på hvert ben. Der er ikke indlagt pause.