Træn selv med online-øvelser

Træn Selv er træning, hvor som helst, når som helst – og uden udstyr og er til dig, der har en travl hverdag, og som har brug for fleksibel træning, når det passer dig.

Fleksibel gratis træning for alle

Alle træningsprogrammer er 100% gratis, og vi har programmer til alle - uanset om du er nybegynder, let øvet eller øvet. Programmerne stiller ingen krav til dit niveau.
Mange har en travl hverdag, og derfor skal træning være fleksibel, hvis man skal kunne nå det. Derfor er vores programmer mellem 4-45 min.

Træn via web eller app

Du kan se programmerne på web, ligesom du kan downloade og printe dem ud. Snart kan du hente app'en Træn Selv, hvor du finder meget mere træningsindhold.

Indhold i programmer

Nedenfor finder du 30 gratis træningsprogrammer fordelt på fem forskellige temaer, så du altid kan finde en træning, der passer til dig, din form og den tid, du har til rådighed. Alle vores professionelle programmer er udviklet af fysioterapeuter og fitness-instruktører.

Hvordan skal man bruge programmerne?

Hvis du er startet med et nybegynderprogram, kan du med rette gå videre til et letøvet-program, når du føler, at det begynder at blive for let. På den måde kan du få progression i din træning. Du kan også variere din træning og vælge flere forskellige programmer på tværs af træningstemaer.
Vi anbefaler, at du kombinerer forskellige programmer, både for at holde motivationen oppe, men også for at træne varieret.

God fornøjelse.

BASISPROGRAM:

Basisprogrammerne er en blanding af forskellige basisøvelser. Alle programmer har fokus på hele kroppen. Hvis du har holdt pause fra træning, og gerne vil i gang igen er basisprogrammerne et godt sted at starte.

> DU FINDER BASISPROGRAMMERNE HER

YOGA-PROGRAM:

Yoga-programmerne er fysisk og mental træning for både krop og sind. I yogaen forenes åndedræt og bevægelse i en serie af øvelser, som giver smidighed, styrke og balance. Mange synes, at yoga har en afstressende virkning og giver fokus. 

> DU FINDER YOGA-PROGRAMMERNE HER

STRAM OP:

Her finder du træningsprogrammer, der fokuserer på specifikke muskelgrupper. Ønsker du at træne dine arme, få stærkere mave/ryg eller få strammet baller/lår op, skal du vælge et program her.

> DU FINDER STRAM OP-PROGRAMMERNE HER

INTERVALØVELSER (HIIT):

Programmerne er sammensat af øvelser. Du skal altså ikke ud at løbe, cykle osv. Hvis du vil have sved på panden og pulsen op, skal du vælge disse programmer. De er baseret på træningsmetoden HIIT, som står for høj intens træning.

> DU FINDER HIIT-TRÆNINGSPROGRAMMERNE HER

INSPIRATION:

Udforsk programmer til hverdagens forskellige situationer. Bliv inspireret, og prøv noget nyt. Mangler du et program til ferien, eller er du gravid og vil holde formen ved lige? Eller måske vil du gerne lave lidt i løbet af dagen på kontoret eller træne hjemme med din baby.

> DU FINDER INSPIRATIONSPROGRAMMERNE HER

KOSTPROGRAM:

Kostprogrammet er udviklet til at passe ind i en travl hverdag. Programmet er ikke et decideret slankeprogram, men et sundt og komplet ugeprogram. Kostprogrammet er lavet som et ugeskema med tilhørende opskrifter.

> DU FINDER KOSTPROGRAMMETS UGESKEMA HER

> DU FINDER DOKUMENTET MED OPSKRIFTER HER